کد قالب کانون ۷ روش کاربردی و مهم برای تقویت روابط اجتماعی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3660
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 12001
بازدید ماه : 26902
بازدید کل : 183810
تعداد مطالب : 2511
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1403

7 تکنیک برای بهبود روابط اجتماعی

روابط اجتماعی چیست؟

شاید در بیان ساده، روابط اجتماعی همان داشتن ارتباطات قوی، فن بیان خوب و به‌طورکلی اجتماعی بودن تلقی شود، اما نکته اینجاست که این عبارت، پشت پرده پیچیده‌تری دارد. اگر در ویکی‌پدیا عبارت روابط اجتماعی را جستجو کنید، تعریف آن به شما خواهد گفت که ترکیب تکنیک‌های سیاست اجتماعی و مدیریت اجتماعی، نهایتا شما را به مهارتی به نام رابطه اجتماعی می‌رساند.

از سویی، ارتباطات اجتماعی شاید با همان تعریف ساده‌ای که از آن در ذهنمان داریم درست باشد! هر صبح که افراد از خواب بیدار می‌شوند برنامه روزانه خود را در ذهنشان مرور می‌کنند، قرارهای کاری خود را تنظیم می‌کنند، در مترو یا اتوبوس با افراد غریبه گفتگو می‌کنند و به طور کلی خود را برای حضور در جامعه و برقراری روابط اجتماعی آماده می‌کنند. گمان بسیاری از افراد این است که تعاملات اجتماعی کار ساده و روزمره‌ایی است اما سوال اینجا است که آیا همه در برقراری ارتباطات اجتماعی خود موفق هستند؟

بیایید دو تعریف را با هم ادغام کنیم و یک تعریف واحد، از دیدگاه مجله بوکاپو برای ارتباطات اجتماعی داشته باشیم! بنابراین، ارتباطات اجتماعی عبارت است از مجموعه سیاست‌ها و مدیریت‌های اجتماعی که در موقعیت‌های مختلف چه تعاملات ساده روزمره چه تعاملات کاری، موجب بروز رفتارهای مختلف اجتماعی می‌شود. البته این روابط، با توجه به شرایطی که ذکر شد، انواع مختلفی دارد.

انواع روابط اجتماعی

در مجموع، ۶ نوع مختلف رابطه اجتماعی تعریف شده است که به تفصیل به شرح هر کدام در ادامه می‌پردازیم:

۱.      ارتباط احساس برانگیز

ارتباط احساس برانگیز، همانطور که از نامش پیداست به آن دسته از ارتباطات اجتماعی اشاره دارد که یکی از طرفین برقرار کننده ارتباط، نقش فرد برانگیزاننده احساسات در طرف دیگر را به عهده دارد. مثلا اگر در همایش‌های انگیزشی شرکت کرده باشید، عموما سخنران همایش مامور برانگیختن احساسات شما از طریق برقراری یک ارتباط اجتماعی است.

ممکن است مهارت استفاده از این تکنیک‌ها در برخی افراد به صورت ذاتی وجود داشته باشد اما دیگران نیز می‌توانند آن‌ها را بیاموزند و به کار ببرند. اگر شما هم علاقه‌مندید از تکنیک‌های این دسته از روابط اجتماعی بیشتر سر در بیاورید، می‌توانید خلاصه کتاب هنر سخنرانی در جمع اثر دیل کارنگی را مطالعه کنید.

۲.      ارتباط بازتابی

ارتباط بازتابی اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما بدون هیچ ذهنیت قبلی و تنها در واکنش به رفتار طرف مقابل، اقدام به برقراری ارتباط با آن‌ها می‌کنید. ممکن است این ارتباط اجتماعی یک صحبت روزمره با همکارتان موقع نوشیدن چای باشد، یا حتی با مسافری که در تاکسی هم‌مسیر شماست، و همچین پیرزنی که از شما کمک می‌خواهد و… در واقع پاسخ شما در این نوع ارتباط اجتماعی کاملا وابسته به ارتباط طرف مقابل بوده و بازتاب رفتار یا حرف‌های او خواهد بود.

برقراری این نوع ارتباط هم مانند همه انواع اتباطات اجتماعی نیازمند برخورداری از هوش اجتماعی است. همانطور که دنیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی به درستی توضیح می‌دهد که مغز ما تحت تاثیر روابط اجتماعیمان با دیگران عمل می‌کند و در بسیاری موارد در واقع مانند یک آینه عمل می‌کند. گلمن در این کتاب به ویژگی‌هایی در مغزمان اشاره می‌کند که نشان می‌دهد برای زندگی اجتماعی سازمان یافته است.

۳.      ارتباط جهانی

ارتباط جهانی تاریخچه بلندی دارد. چه در گذشته که به کمک ابزارهایی چون تلگراف و ارسال نامه این ارتباط برقرار می‌شد، چه در حال حاضر که با چند کلیک روی کامپیوتر شخصی و یا فعال کردن یک گزینه به نام وای‌فای روی تلفن هوشمندتان، ارتباط جهانی شما برقرار خواهدشد. باید گفت که این روزها به دلیل سهولت در برقراری ارتباط جهانی، تقریبا همه افراد از آن استفاده می‌کنند.

۴.      ارتباط حرکتی

ارتباط حرکتی نیز همانطور که از نامش پیداست، به مجموعه‌ای از حرکات بدن اشاره دارد که به برقراری ارتباط منجر می‌شود. به بیان دیگر، زبان بدن دقیقا تعریف ارتباط حرکتی است که در آن شما با حرکات مختلف به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، پیامی را به طرف مقابل خود منتقل می‌کنید. رمزگشایی پیام واقعی انسان‌ها از طریق زبان بدن، دنیای شگفت‌انگیزی است که بی شک به بهبود روابط متقابل شما با دیگران و شناخت آنها کمک می‌کند. به عنوان مثال با استفاده از تکنیک‌های زبان بدن درمیابید که چه وقت کسی واقعا دارد به شما راست می‌گوید و با اینکه خودتان با چه حرکاتی می‌توانید بدون اینکه حرفی بزنید، اعتماد طرف مقابل را جلب کنید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روش های اجتماعی
برچسب‌ها: روش شناسی